Roadtrip - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Stefanie Vet - WaarBenJij.nu Roadtrip - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Stefanie Vet - WaarBenJij.nu

Roadtrip

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

12 November 2014 | Australië, Melbourne

Alweer even geleden dat ik iets van me heb laten horen. Zoveel te zien hier, dat het schrijven er een beetje bij in schiet. Sinds m'n laatste blog hebben we weer veel gezien en gedaan. En hier een korte versie en inhaalslag:
Vanuit Surfers Paradise zijn we verder gereist naar Byron Bay. Een gezellige plaats met veel backpackers en onder andere het Lighthouse. Hier zijn we naar toe gewandeld om zonsondergang te bekijken. Onderweg hebben we nog een walvis gespot en zijn we langs het meest oostelijke puntje van Australië gekomen. Verder hebben we in Byron Bay nog 'gekajakt met dolfijnen'. Behalve dat we van het kajakken een beetje misselijk werden en geen dolfijnen hadden gezien maakten de TimTams (verrukkelijke Australische chocolade koekjes) na afloop alles goed! Ook zijn we vanuit daar nog een dag naar Nimbin geweest. Een hippiedorpje waar we ons een paar uur konden vermaken; bestaande uit één straat, hippiekleren en drugs. Hierna zijn we verder gereist naar Spot X, het surfkamp. Twee dagen hebben we hier gesurft, nouja een poging gedaan tot. Want een beetje jammer dat het zoveel theorie was. Maar het surfen zelf vond ik super leuk en ging nog wel redelijk goed.
Toen richting Coffs Habour en vanuit daar zijn we met de bus naar Sydney gegaan. Daar sta je dan midden in de nacht in een grote wereldstad. Niet echt goed voorbereid waar het hostel was en voor de verkeerde nacht geboekt, erg handig. Gelukkig is iedereen zo behulpzaam, dus uiteindelijk is alles goed gekomen. Vanuit Sydney zijn we een dag naar de Blue Mountains geweest, met o.a. Three Sisters. Hier hebben we de hele dag gewandeld met veel mooie uitzichten. Verder zijn we nog naar Bondi Beach en Manly Beach geweest. Weer veel gewandeld, dolfijnen gespot en uit het water geroepen worden omdat er een haai gezien is. En natuurlijk zo'n beetje heel Sydney rondgelopen met o.a. Opera House en Harbour Bridge. Verder hebben we in Sydney nog een aantal praktische zaken geregeld: visum voor Thailand, aangemeld voor de master en een vlucht geboekt naar Darwin. We wouden namelijk super graag de Outback van Australië ook nog zien. Zo gezegd, zo gedaan. Vanuit Sydney naar Darwin gevlogen en vanuit Darwin via Alice Springs, Adelaide naar Melbourne rijden met een campervan. Een rit van meer dan 5000 kilometer. Super spannend maar ontzettend gaaf! Uren rijden en zowat niets of niemand tegenkomen. Een campervan die een beetje een benzineslurper blijkt en het dus spannend werd of we op tijd een benzinestation tegen zouden komen. Vanuit Darwin zijn we in drie dagen via het Lichtfield Nationaal Park, Kakadu Nationaal Park, Katherine en Daly Waters naar Tennant Creek gereden. Metershoge termieten heuvels, watervallen, thermaalbronnen en aboriginals gezien. Na Tennant Creek begon de 'no limited speed zone'. Dus wij helemaal enthousiast: goh laten we eens kijken hoe hard de campervan eigenlijk kan. Toen hij bij 160 km/h wel een heel raar geluid begon te maken en daarna bleef houden werden we iets minder enthousiast. Onderweg verzekerde een man ons dat het aan de stand van de banden zou liggen. Als we 100km/h zouden rijden dan zouden we wel in Alice Springs aankomen. Niet dus, opeens hoorden we een knal en knapte er een onderdeel van de onderkant af. Super geluk gehad dat dit 2km voor Barrow Creek (pub/tankstation) gebeurde. Aangezien het op deze weg heel normaal is dat er 70 km (of langer) helemaal niets is. Dezelfde dag zijn we nog wel in Alice Springs aangekomen, niet helemaal hoe we vooraf gedacht hadden maargoed (met een sleepwagen). Een dag later was de campervan gerepareerd en konden we alweer verder richting Kings Canyon, Urulu en Kata Tutja. Erg mooi en ontzettend rood allemaal. Daarna zijn we verder gereden naar Coober Pedy, een dorp onder de grond. Heel apart om te zien dat iedereen hier onder de grond leeft vanwege de warmte. De omgeving rondom Coober Pedy ziet er sowieso apart uit, een soort maanlandschap. Via een heleboel nationaal parken, Port Augusta, Barossa Valley(wijnstreek) en Adelaide zijn we richting de Great Ocean Road gegaan. Deze hebben we in twee dagen afgereden, erg mooi! Na twee weken hebben we onze eindbestemming Melbourne gehaald! Uiteindelijk hebben we 7770 kilometer gereden, ontzettend ver. Een unieke ervaring en extreem afwisselend. Qua natuur, cultuur, mensen en temperatuur (van 40 naar 10 graden).
Na twee maand kan ik wel zeggen dat ik ben dit land ben gaan houden. Wat is Australië een mooi land en wat een lieve mensen allemaal:) Australië zit er voor ons helaas al bijna op! De komende dagen zitten we nog in Melbourne en zaterdag vliegen we naar Nieuw-Zeeland. Wat is de tijd hier voorbij gevlogen! Blij dat we zo ontzettend veel van Australië hebben gezien, maar jammer dat we alweer weg gaan. Gelukkig zit de reis er nog niet op, het volgende verhaal zal vanuit Nieuw-Zeeland zijn. Ik ben erg benieuwd!
Hoe is het in Nederland? Al kouder en volop pepernoten?

Liefs Stefanie

• 12 November 2014 - 11:37

Marinde:

Erg leuk om over je avonturen te lezen! Een goede reis naar Nieuw Zeeland en nog heel veel plezier :)

• 12 November 2014 - 12:19

Aniek Bossink:

wauw Stef wat maken jullie veel mee! Leuk om te lezen allemaal!! Heel veel plezier nog met jullie reis! We missen je al wel hoor!! En steeds als ik chocolade pepernoten (al jaloers ?haha:p) eet denk ik aan je haha ! dikke kus uit het koude Groningen!!

• 12 November 2014 - 12:22

Marcel :

Geweldig weer op je blog iets van je te lezen. Jullie hebben al heel veel gezien, gereisd en meegemaakt.!
    En jullie gaan nog meer zien. geniet er van.

• 12 November 2014 - 12:44

Susan:

Hee stef! Wat een leuk verhaal. Je hebt al heel wat meegemaakt. Groetjes uit het koude kikkerland

• 12 November 2014 - 13:03

Lisanne:

Heeey Stefanie!! Mooi verhaal weer en wat maak je veel mee tijdens je reis, geniet er maar goed van! Liefss!!

• 12 November 2014 - 13:19

Frans En Ralda:

Hai Stefanie
    Wat een prachtig verslag. We genieten met jullie mee.
    Hier zijn ze al wel weer bezig met Sinterklaas,

Gelukkig valt het weer nog wel mee.
    Wij wensen jullie een goede vlucht naar Nieuw Zeeland.
    Zijn benieuwd hoe jullie volgende avontuur verloopt.
    Groetjes vanuit Hengelo. Frans en Ralda.

• 12 November 2014 - 13:49

Jenny:

Hallo Stefanie,

Wat een ontzettend lang verhaal! Dank je wel!
    Het is zo leuk om te lezen wat jullie meemaken. Doet jullie campervan het weer goed?
    Ik denk dat jullie altijd goed kunnen slapen!
    Volgens mij zijn jullie al aardig gekleurd door de zon. Inmiddels is het weer hier al een stuk minder, maar voor deze tijd nog redelijk goed!
    Ik wens jullie nog heel veel leuks toe en een goede reis naar Nieuw Zeeland.
    Tot wederhoren!

Liefs van oma Jenny.

• 12 November 2014 - 16:46

Anja:

Lieve Stef,
    Wat heb je weer veel beleefd. Een leuk en zelfs spannend verhaal. Fijn dat je er zo enorm van geniet(en wij natuurlijk nu ook een beetje

• 12 November 2014 - 17:13

Sharon :

hee steef (en Eline ;))

Wat gaaf om allemaal te lezen! En wat een tocht met die kampervan!! Pff haha, gelukkig xijn jullie verder heel overgekomen

• 12 November 2014 - 17:13

Sharon :

hee steef (en Eline ;))

• 13 November 2014 - 08:58

Monique:

Hoi Stefanie
    Wat een avontuur. Prachtig!!!
    En wat ga hè nog leuke dingen doen nieuw Zeeland en Thailand .
    Ook hier van genieten samen.
    Groeten uit een koud pepernoten Holland.

• 13 November 2014 - 17:53

Bernadet:

ha stefanie!!
    Wat een ontzettend mooi en enthousiast verhaal! Jullie hebben weer veel meegemaakt! Veel van wat ik lees "herken" ik omdat ik tijdens de reis van leontien veel van die high lights heb gegoogled.
    Vandaag was het hier in tubbergen erg mooi weer,veel zon. Maar je mist hier niks hoor het is al weer vroeg donker!
    Ik wens je veel plezier in nieuw zeeland en geniet ervan!
    gr bernadet

• 14 November 2014 - 15:52

Carlijn:

Ha reiziger! Wat een verhaal weer :) erg gaaf om te lezen dat alles zo goed gaat met jullie! En je verhalen van de roadtrip klinken heel gaaf!
    Haha voor ons is het pepernoten en de kou maar voor jullie een vast beter verdraagbare combinatie: Timtams en zon.

Heel veel plezier in Nieuw Zeeland. Doe Eline de groetjes!
    Liefs Carlijn
    En de groetjes van Pa en ma