Een paar weken en 1195 kilometer verder - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Stefanie Vet - WaarBenJij.nu Een paar weken en 1195 kilometer verder - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Stefanie Vet - WaarBenJij.nu

Een paar weken en 1195 kilometer verder

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

06 Oktober 2014 | Australië, Surfers Paradise

1195 kilometer verder en alweer zoveel gezien en gedaan. Op dit moment zitten we in Surfers Paradise. Maar zal met dit blog verder gaan, waar de vorige geëindigd is: Airlie Beach. Airlie Beach is een klein plaatsje maar vanuit hier kun je naar Whitsundays Islands, dus veel backpackers/toeristen. Whitsundays Islands is een eilandengroep van 74 eilanden met onder andere Whitsunday Islans en Hamilton Island . Wij zijn met oceans rafting naar Whitsunday Island geweest, het grootste eiland. Op de heenweg hebben we nog een tussenstop gemaakt om bij het Great Barrier Rif te snorkelen. Heel ander koraal en vissen gezien maar weer super mooi! Daarna gaan varen we door naar Whitehaven Beach. Zoals de naam al zegt super wit strand. Het zand heeft daar een hoog siliciumgehalte (google:p) Daarom is het zo wit en maakt het een apart geluid als je er op loopt. Hier hebben we nog wat rondgewandeld en genoten van al het moois. Op de terugweg mag ik aan de zijkant van de speedboot zitten/hangen. Echt super gaaf, terwijl de boot super snel vaart en scherpe bochten maakt. Na Airlie Beach zijn we verder gereist naar Agnes Water/ 1770. Een nog kleiner plaatsje, waar eigenlijk niet zoveel te doen is behalve surfen. Dit hebben we daar natuurlijk ook gedaan. Na een theorielesje op het droge, mogen we het water in om te oefenen. Wat is surfen super leuk!! En het ging ook nog redelijk goed:)
Daarna zijn we naar Rainbowbeach gereist. Weer een klein plaatsje, maar vanuit hier beginnen veel tours naar Fraser Island. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld. Er zijn geen wegen en de enigste mogelijkheid om het eiland over te komen is met een 4wd(grote auto). Met onze tour zijn we drie dagen op Fraser Island met een groep van ongeveer 35 man. En met 8 man in 'onze' auto, we mogen namelijk deze drie dagen zelf 4wd rijden. De eerste dag ben ik aan de beurt op een stijl bospaadje richting Lake Mckenzie. Het stuur rechts en zo'n grote auto, het is even wennen maar gelijk echt super gaaf! Het is deze dagen back to the basics, we gaan kamperen. Beter gezegd kramperen... Slapen in een tentje, zonder matje, kussen of slaapzak. De dagen dat wij op Fraser Island zitten is het best fris. Wij dachten het wel te redden met een dunne lakenzak, gelukkig waren het maar 2 nachten. Verder ontzettend leuke dagen gehad, naar Eli Creek, Champagne Pools, Indian Head, Maheno wrak en Lake Wabby geweest. 'S avonds kampvuur met goon en gitaar:) De tweede dag nog even over het strand gereden, weer super leuk. Vooraf zijn we continu gewaarschuwd voor Dingo's. Dit zijn een soort honden die hier op Fraser Island leven. Maar helaas, of gelukkig geen Dingo's gezien. Terug in Rainbowbeach blijven we nog een dag langer om te gaan sandboarden bij Carlo's Sandblow. Een hele grote berg/duin waar iedereen dus gaat sandboarden. Het is een soort snowboarden in zand. Erg grappig om te doen maar omdat je niet met je voeten vast zit, nog best lastig is om te doen.
Vanuit Rainbowbeach reizen we verder naar Noosa. Een toeristische plaats wat me een beetje doet denken aan St. Tropez. Erg gezellig. In Noosa hebben we door het Nationaal Park gewandeld en zonsondergang bekeken. Ook zijn we naar Eumundi Markets geweest. Dit is een super grote markt die twee keer per week wordt gehouden. Op deze markt kun je werkelijk waar van alles krijgen: van eten uit allerlei landen tot psychologische gesprekken, tarotkaarten, handlezers, massages etc.
Vanuit Noosa zijn we naar Brisbane gegaan. Na Cairns is dit voor ons weer de eerste grote(re) stad. Een stadswandeling gemaakt, gepicknickt in het park en gechillt bij South Bank (lagoon). Ook zijn we vanuit Brisbane naar the Australia Zoo geweest. Ook wel 'The home of crocodil Hunter' genoemd. Aangezien dit park van Steve Irwin is/was. Een ontzettend grote dierentuin met hele bijzondere dieren. Onder andere de krokodillen show laat zien wat Steve Irwin allemaal gedaan en betekend heeft, erg mooi. In het park mogen we koala's aaien en vasthouden, een (kleine) alligator vasthouden en kangoeroes aaien en voeren. Voor iemand die honden al eng vindt is dit heel wat :p.
Na Brisbane zijn we vandaag verder gereist naar Surfers Paradise. Ondertussen zijn we al een maand op reis en al zoveel meegemaakt en gedaan. Het backpackersleven en de hostels wennen steeds meer. Kamers variërend van 6 tot 16 mensen, beestjes in bed, kakkerlakken, spinnen, hagedis en dronken kamergenoten. We hebben alles al eens meegemaakt, maar dat went serieus! Ik ben benieuwd wat ons de komende maand te wachten staat. In ieder geval Byron Bay, Sydney en ... we gaan weer surfen!!

Liefs Stefanie

• 06 Oktober 2014 - 09:07

Marcel:

Hoi Stefanie,
    Weer een leuk verhaal. Fijn te horen en te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben en zo veel meemaken en zien.
    Liefs, papa en mama

• 06 Oktober 2014 - 10:05

Marlies:

Hey Stef,

Wat super leuk om je verhalen te lezen! Ze zijn jaloersmakend:)
    Echt leuk alle dingen die jullie zien en doen. Veel plezier verder samen!

Liefs Marlies en Jasper

• 06 Oktober 2014 - 12:12

Marjolein:

Ha Stef,
    Weer een leuk verhaal!
    Ook ik word er jaloers van...
    Super leuk dat jullie zoveel dingen ondernemen en doen!
    Geniet er nog van!

Liefs Marjolein

• 06 Oktober 2014 - 20:32

Anja En Henk:

Lieve Stef,
    Wat klinkt dit allemaal fantastisch. Daarbij de foto's die we al hiervan hebben gezien. Heerlijk dat je hier zo van geniet. We zijn benieuwd naar je nieuwe avonturen. Liefs Anja en Henk

• 08 Oktober 2014 - 09:57

Frans En Ralda:

Hai Stefanie
    Wat een belevenissen.
    Hebben je foto's gezien op Facebook
    Wat fijn dat jullie zo genieten.
    Kijken uit naar je volgende reisverslag.
    Groetjes Frans en Ralda.

• 08 Oktober 2014 - 14:20

Jenny:

Ik ben jaloers op jullie! Wat zien en maken jullie veel mee! Zijn jullie nooit eens bekaf?
    Ik vind al die belevenissen buitengewoon leuk.
    Bedankt voor dit lange verhaal.
    Veel groeten en liefs voor jou en Eline van oma De Vet.
    Tot de volgende keer!

• 09 Oktober 2014 - 21:13

Gerrit En Bernadet :

ha stefanie, wat een ontzettend leuk verslag wat je steeds maakt. Al die namen ""ken"" ik een beetje want daar is leontien ook geweest en dan zocht ik het op google op. Leuk om dat nu zo terug te lezen .
    Jij geniet en ziet zo heel wat van de wereld. Geweldig.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag. Groeten van ons allen.

• 07 November 2014 - 12:29

Team Vasse:

Hallo Stefanie. Hoe gaat het daar? Aan de reisverslagen te zien maak je genoeg mee en zijn jullie lekker aan het genieten.
    We wensen je nog heel veel reisplezier!

Vele groeten van alle collega's uit Team Vasse