Wauw! Wat een super eerste week! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Stefanie Vet - WaarBenJij.nu Wauw! Wat een super eerste week! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Stefanie Vet - WaarBenJij.nu

Wauw! Wat een super eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Stefanie

15 September 2014 | Australië, Magnetic Island

We zijn pas een week op reis, en nu al zoveel gezien en meegemaakt. Dus tijd voor een verhaaltje. Vorige week zondag vertrokken we vanuit Schiphol, 3 vluchten, een heleboel vlieguren en kilometers verder zijn we uiteindelijk in Cairns aangekomen. De reis is me meegevallen, met allemaal leuke films en lekker eten (echt waar!) kun je je gewoon niet vervelen in het vliegtuig. In Australië rijden ze links, daar heb ik, dacht ik, niet zoveel mee te maken. Toch wel; wel handig om te weten met het oversteken van een straat, maar hebt is iedere keer (nog net) goed gegaan.
Uiteindelijk zijn we 3 dagen in Cairns gebleven. Woensdags zijn we naar Kuranda geweest, dat is een klein plaatsje in het regenwoud. Om de juiste bus te vinden bleek nog een hele uitdaging. Mijn Engels is nog niet super, maar het Australische accent en het tempo waarin gesproken wordt maken het niet gemakkelijker om te verstaan. Keep trying, keep smiling :) Uiteindelijk net optijd bij de bus aangekomen en naar Kuranda geweest. Daar eerst een soort hippieachtige markt bezocht, met zoveel verschillende kleuren, geuren en mensen, erg leuk! Daarna hebben we rondom Kuranda gewandeld en zijn we met een oude trein van Kuranda terug naar Cairns gegaan. Deze trein ging 2 uur lang door het regenwoud, onderweg nog gestopt bij Barron Falls. Erg mooie uitzichten overal.
De volgende dag zijn we naar Green Islands geweest om daar te snorkelen bij het Great Barrier Reef. Onderweg op de boot behoorlijk moeten lachen om de Japanners die ontzettend druk waren met zichzelf op de foto zetten en uiteindelijk niets van de boottocht meegekregen hebben. Green Island is, zoals de naam al zegt, ontzettend groen, de oceaan verschillende kleuren blauw en een hagelwit strand. Ietwat gespannen beginnen we met snorkelen. Het is namelijk niet echt fijn als je een dag van te voren hoort dat een man bij Bayron Bay is doodgebeten door een haai. Weliswaar veel zuidelijker, maar nog steeds in dezelfde oceaan. Eenmaal aan het snorkelen ben ik dit snel vergeten. Wat is het rif ontzettend mooi en zoveel verschillende vissen in allerlei keuren en maten en zelfs nog 2 schildpadden gezien.
Vrijdags zijn we met de Greyhound bus van Cairns naar Townsville gereist, een rit van ongeveer 6 uur. Smiddags aangekomen in Townsville besluiten we een wandeling rond Castle Hill en Townsville te maken. De weg naar Castle Hill begon als een rustig/gemakkelijk bergpadje maar veranderde al snel in een serieuze klim. Niet echt slim dat we onvoorbereid hier aan begonnen zijn (lees: op slippers). We zagen steeds meer mensen in hun sportoutfit de berg beklimmen. Wat bleek nou, de locals gebruiken deze berg als work-out. Maargoed we zijn heelhuids boven en weer beneden gekomen.
Zaterdags hebben we voor het eerst heerlijk uitgeslapen en gechillt aan het stand! Elke dag op pad en waarschijnlijk nog een jetlag hakken er wel in.
Gisteren zijn we naar Magnetic Island geweest. Weer een prachtig eiland! We besluiten naar West Point te lopen. Niet echt de gebruikelijke route blijkt later. In ruil voor wat vlaggen op hangen mochten we een stukje meerijden met een mevrouw. Iedereen is hier trouwens super aardig en bezorgd. Hebben jullie wel genoeg water, zonnebrand. Dus no worries, wij redden ons hier wel. De walking tracks aan het oostelijke deel van het eiland ook nog gedaan. We waren iets te enthousiast en hebben uiteindelijk 60 km gewandeld. En geen Nederlandse 60 km, hier zaten ook behoorlijke stijle klimstukken tussen. Maar dit heeft er uiteindelijk wel voor gezorgd dat we 2 wilde koala's gezien hebben! Zo gaaf! En papegaaien en vogels in bijzondere kleuren. Ohja ook nog een kangoeroe, helaas was deze dood.
We zitten nu in de bus van Townsville naar Airlie Beach en Whitsundays, schijnt erg mooi te zijn. Ik ben benieuwd. Ik zal proberen hier wat foto's te plaatsen en anders op Facebook.

Liefs Stefanie

• 15 September 2014 - 15:19

Frans En Ralda:

Stefanie

Wat fijn dat jij en Eline een goede vlucht hebben gehad.

jullie hebben echt al veel gezien.
    Geweldig dat jullie het zo mooi hebben.

Wij zien alweer uit naar jouw volgende reisverslag.

Groetjes vanuit HEngelo.
    Frans en Ralda

• 15 September 2014 - 15:45

Monique:

Hallo Stefanie

Hoort en ziet er allemaal geweldig uit
    Leuk dat je het samen met Eline daar naar je zin is.
    Op na nog een aantal mooie weken
    Groet""n Uit Hengel

• 15 September 2014 - 16:51

Oma Jenny De Vet:

Wat hebben jullie in korte tijd al veel gezien en gedaan! 't Is geweldig. En wat is het daar mooi.
    Jullie zullen 's avonds wel heel goed kunnen slapen! Dat snorkelen was ook heel mooi he?
    Ik ben benieuwd naar het volgende reisverslag.
    Liefs, oma.

• 15 September 2014 - 19:13

Frederike En Marcel:

Hoi Stefanie
    Heel mooi te zien dat jullie het erg naar jullie zin hebben. Vanaf hier is het niet voor te stellen wat jullie daar allemaal zien en doen. Ondanks dat pa jullie spoor op internet naloopt. Ook ma kan jullie nu goed volgen op haar telefoon met de app.
    Geweldige foto's en plaatsen waar jullie zijn. Trouwens, je hardlooptraining komt nu goed van pas als je 60 (?) km op een dag hebt gewandeld.
    We zijn heel benieuwd naar jullie volgende belevenissen in Airlie Beach.
    We wachten nog op een foto waarop je een kangeroe hebt gevangen!
    Veel plezier daar met elkaar en tot gauw op de computer.

Liefs, pa en ma.

• 16 September 2014 - 10:18

Sharon:

Gaaf hoor dames!! Wat een verhaal, en dat voor 1 weekje, dat belooft nog wat! Haha. Geniet ervan en ben benieuwd naar het volgende verhaal!! Liefs!

• 18 September 2014 - 21:20

Lies K:

He Stefanie, nou had ik nog zo gezegd dat je geen gekke kunsten zou uithalen en wat lees ik?: alleen maar spannende regels!! Maar toch leuk dat je geniet van de reis tot nu toe! Goadgoan!!

• 23 September 2014 - 12:52

Leontien:

Hey Stefanie! Wat leuk je eerste reisverhaal te lezen en zo met je mee te kunnen 'reizen'. Je hebt al heel wat meegemaakt zeg; zwemmen in dezelfde oceaan als een moordende haai, het hostel leven en 60!? km wandelen op slippers, stoer! Zag dat jullie nu in 1770 zijn, ben benieuwd hoe het surfen gaat.. en hoe was de zeiltocht naar de whitsundays? ik kijk uit naar je nieuwe verhalen! geniet er van!!! X

• 01 Oktober 2014 - 10:19

Lucy Wigger:

Hoi Stefanie wat een leuk verhaal zo maak je nog eens wat mee.
    Ik hoop dat je reis een mooie droom wordt
    good oet kiekn en vulle wille.
    Groetjes Lucy Wigger